pacatul si consecintele lui!

Because of the root of sin which is in us: 1. Sin slaves by producing Compelling desires, desires that compel us, to embrace this or that, think this or that, fell this or that do this or that , 2. Sin is a building of desires factory producing, compelling desires. 3. The desire that sin produces is making anything look more desirable then Jesus. 4. Sin is the power that makes anything in life look more valuable then Jesus which is why we choose those things rather than Jesus.To choose a path who leads to the destructions is not freedom. 5.So don’t choose the path of sin but the path who leads to freedom of wrath which is Jesus. Jesus is the Way, the Path! 6. The definition of a full freedom: You are fully free, completely free when you have the desire, the ability, and the opportunity to do what will make you happy with no regrets forever! 7. If you have the desire, the ability, and the opportunity to do what will make you happy but will destroy you in the end, you are not free! j piper!

vineri

Natura Noului Legamant

Natura Noului Legământ by Michael Feather Noul Legământ explicat El include: · Iertare deplină a păcatelor. Evrei 8:12, Evrei 10:14, 17 · Legea scrisă în inimă. Evrei 10:16 · Formează un popor adevărat al lui Dumnezeu. Evrei 8:10 · Toţi îl vor cunoaşte pe Dumnezeu (iubitor de Dumnezeu). Evrei 8:11 Fundamental, NL reprezintă lucrarea lui Isus de la cruce pentru poporul Lui. Pe cruce Isus realmente a salvat un popor şi a procurat pentru acesta toate lucrurile menţionate mai sus. Baza scripturală a Noului Legământ Promisiunile Vechiului Testament cu privire la Noul Legământ Ieremia 31:31-34 · În mijlocul tuturor lucrurilor petrecute cu Israel (exil şi neascultare), Dumnezeu promite să dea un Nou Legământ. El promite să mântuiască realmente oameni. · Acest legământ nu va fi ca legământul pe care El l-a făcut cu părinţii lor pentru că ei au călcat acest legământ. · Dumnezeu promite să pună legea Sa în mintea lor şi să o scrie în inima lor. De asemenea El promite să fie Dumnezeul lor, să-i aibă ca popor al Său şi să le ierte toate păcatele lor. · Bazat doar pe pasajul acesta ai putea evident ajunge la concluzia că acest Nou Legământ a fost dat lui Israel şi Iuda. Ezechiel 36:24-28 · Dumnezeu promite să-i curăţească prin stropirea cu apă, să le dea o inimă nouă şi să pună un duh nou în ei şi să-i determine să asculte de legea Sa. · De asemenea acest pasaj este adresat lui Israel. Conform contextelor ambelor pasaje NL a fost dat specific lui Israel şi Iuda. Dacă Noul Testament, revelaţia suplimentară, nu ar fi dat o altă explicaţie, am fi putut presupune că aceasta ar fi în cele din urmă împlinirea NL. Împlinirea NL în Noului Testament Evrei 8 · Isus este Marele Preot a NL. · Era ceva în neregulă cu primul legământ; oamenii nu erau convertiţi. · Acest pasaj citează direct Ieremia 31 şi apoi afirmă că primul legământ este vechi şi aproape de pieire. Evrei 10:1-18 · Moartea lui Isus pe cruce a fost jertfa necesară prin care şi-a făcut poporul desăvârşit. · Acest pasaj citează de asemenea Ieremia 31. Natura Noului Legământ by Michael Feather Alte afirmaţii ale Scripturii despre Noul Legământ · Isus afirmă că vinul de la Cină este legământul cel nou în sângele Său. Luca 22:20, 1 Corinteni 11:25 · Acest legământ deschide de fapt calea către Dumnezeu – o conştiinţă curată. Evrei 9:8-10 · Pavel a fost un slujitor al Noului Legământ. Acest lucru este semnficativ din moment ce Pavel a mers în primul rând la Neamuri. 2 Corinteni 3:6 · Isus este mijlocitorul Noului Legământ. Evrei 12:24 În Noul Testament acestea sunt cele mai evidente referinţe ale Noului Legământ. În Evrei autorul pretinde că Noul Legământ este lucrarea lui Isus în folosul tuturor credincioşilor. Concluzie · Noul Testament indică faptul că Noul Legământ este lucrarea lui Isus în folosul tuturor credincioşilor. · El a fost dat lui Israel în Ieremia 31 şi Ezechiel 36, dar a fost împlinit în Noul Testament prin toţi credincioşii, iudei şi neamuri. · Moartea lui Isus Cristos a fost jertfa Noului Legământ şi, diferit de Legământul Mozaic, el realmente realizează mântuirea pentru toţi cei reprezentaţi. · Jertfa a fost oferită o dată pentru totdeauna şi a făcut poporul desăvârşit. · Datorită inimii noi el garantează schimbarea vieţii. Asta înseamnă că sfinţirea nu este o opţiune, ci ea va avea loc în mod absolut în fiecare credincios. · Cristos slujeşte ca Mare Preot a acestui Nou Legământ. El de asemenea este numit Mijlocitorul/Mediatorul Legământului. · Acest legământ este aşezat pe promisiuni mai bune. Legea scrisă în inimă by Mike Adams Contextul Noului Legământ Ieremia 31:31-34 O înţelegere clară a lui Ieremia 31 şi a legii scrise în inimă este dependentă de Noul Legământ. Fără consultarea învăţăturilor pasajelor Noului Testament nu putem ajunge la o înţelegere corectă a legii scrise în inimă. Ele definesc şi explică imaginea legii scrise în inimă pe care Ieremia doar o afirmă. Suplimentar, împlinirea istorică a legii scrise în inimă depinde de inaugurarea erei Noului Legământ. Legea scrisă în inimă Evrei 10:11-18 Legea scrisă în inimă este lucrarea Duhului în perioada Noului Legământ în crearea unui adevărat popor al lui Dumnezeu. Randy Seiver observă: Vechiul legământ nu a putut produce niciodată ascultarea cerută de Dumnezeu. A avut puterea de a porunci, dar nu a avut puterea de a produce dragoste pentru Dumnezeu. Atâta timp cât relaţia dintre Dumnezeu şi naţiunea intrată în legământ ar fi rămas una exterioară, Israelul nu ar fi putut arăta acel fel de ascultare cerut de Dumnezeu. Promisiunea lui Dumnezeu de a scrie legea Sa în inimile noilor Săi oameni aflaţi în legământ merge ma departe decât simplul angajament de a le da o înţelegere intelectuală a voii Sale. Ea implică promisiunea de a pune în ei un nou principiu de guvernare care îi va apleca spre împlinirea voii Sale.[1] Legea scrisă în inimă este o Viaţă schimbată şi Iertarea păcatelor Legea scrisă în inimă este credinţa care conduce la motivaţia de a-l iubi pe Isus Cristos. Ea este lucrarea transformatoare a Duhului care schimbă o persoană urâtorare-de-Dumnezeu (Romans 1:30) într-o fiinţă iubitoare-de-Dumnezeu (1 John 4:7-12), plasându-l în familia credincioşilor, biserica. În Noul Legământ nu sunt necredincioşi. Necredincioşii din biserică se deghizează în credincioşi. Ezechiel 36:26-27; Evrei 8:11 Legea scrisă în inimă este Lucrarea Crucii Lucrarea lui Cristos de pe cruce este Noul Legământ. Isus a cumpărat pe nume pe toţi cei pentru care El a murit. Fiecare credincios fără excepţie primeşte tot ceea ce El a dobândit. Legea scrisă în inimă este viaţa schimbată dobândită pe cruce pentru toţi cei ce cred. Ea îl motivează pe credincios să-l iubească mai mult pe Isus Cristos. 2 Timotei 1:9-10; Evrei 10:11-18 Legea scrisă în inimă nu este conţinutul ei literal Teologia Legământului clasică învaţă că Cele Zece Porunci sunt imprimate literal pe inima întregii umanităţi şi constituie legea scrisă în inimă. Richard Barcellos reprezintă acest punct de vedere clasic a Teologiei Legământului: cloncluzionăm că termenii Noului Legământ includ scrierea Decalogului în inimile oamenilor lui Dumnezeu.[2] El continuă afirmând, suntem acum pregătiţi să observăm că schimbarea nu este de la o lege la alta, ci de la pietre la inimi. Textul din Ieremia învaţă clar că legea de bază, fundamentală a legii lui Dumnezeu sub Noul Legământ este Decalogul.[3] Legea scrisă în inimă by Mike Adams Interpretarea Teologiei Legământului este aceea că în trecerea de la Vechiul la Noul Legământ legea însăşi nu cunoaşte nicio schimbare. Decalogul este imprimat în mod literal în inimile umane în perioada Noului Legământ. Suportul pe care Cele Zece Porunci sunt scrise se schimbă, dar Decalogul rămâne. Efeseni 2:11-18; Coloseni 2:14 Legea Conştiinţei Romani 2:14-15 Definirea Legii conştiinţei Romani 2:14-15 descrie simţul vag al binelui şi răului pe care îl numim legea conştiinţei. Această lege a conştiinţei este o lege imperfectă, dar fără doar şi poate aducătoare de condamnare. Este o greşeală să punem semnul identităţii între legea conştiinţei şi legea scrisă în inimă, pentru că ele sunt două lucruri diferite. Pentru a susţine această afirmaţie putem vedea următoarele contraste: Legea conştiinţei este operativă în viaţa unui necredincios. Legea scrisă în inimă este dată doar primitorilor Noului Legământ. Legea conştiinţei este o lege osânditoare. Scopul urmărit de Pavel în menţionarea legii conştiinţei nu pare a fi acela de a-i prezenta conţinutul, ci doar de a spune cititorului lui că ea este acolo şi deşi este imperfectă, ea condamnă. Comentând Romani 2:14-15 şi legea conştiinţei pe care o posedă fiecare credincios, Barcellos face această afirmaţie: Ar trebui să fie evident acum că CeleZece Porunci sunt ceea ce posedă Neamurile, deşi nu în mod necesar în foraă identicăîn care ele apar în Decalog.[4] Douglas Moo ne oferă ceea ce eu cred că este interpretarea corectă a acestui text: Dacă aşa cum credem, Neamurile sunt necredincioşii, aceste versete pot fi luate în cel mai bun caz ca o explicaţie şi nuanţare a frazei „fără Lege” pe care Pavel o foloseşte în versetul 12a. Când cineva gândeşte din perspectiva tipic iudaică a legii ca Lege a lui Moise Neamurile sunt într-adevăr „fără Lege”. Să spui că Neamurile ne-creştine sunt „fără Lege” este un lucru; să spui că ei sunt „fără lege” este un alt lucru. Pentru că Neamurile au avut cu siguranţă o anume cunoaştere a cerinţelor morale ale lui Dumnezeu – „legea” în sens generic.[5] Această lege a conştiinţei este o lege imperfectă („şi ei dovedesc că lucrarea Legii este scrisă în inimile lor; fiindcă despre lucrarea aceasta mărturiseşte cugetul lor şi gândurile lor, care sau se învinovăţesc sau se dezvinovăţesc între ele.” (Romani 2:15)), dar fără doar şi poate osânditoare. În contextul din Ieremia 31 şi Evrei 8 şi 10, doar cei care sunt participanţii la Noul Legământ primesc legea scrisă în inimă. Necredincioşii nu au parte de această experienţă. Ea este rezervată aleşilor mântuiţi. Legea – orice lege –a avut întotdeauna în viaţa unui necredincios o funcţie de condamnare (Romani 7:5). Iei ceva din noutatea Noului Legământ atunci când spui că Decalogul este scris în inima fiecărui necredincios. Acest punct de vedere asupra Decalogului ne forţează să gândim că de fiecare dată când cineva se întoarce cu pocăinţă şi credinţă la Domnul, nu i se dă în realitate o inimă nouă, ci doar cea veche este cumva reînviată iar Decalogul care este deja rezident în ea revine la viaţă într-un mod nou.” [1] Randy Seiver, In These Last Days (New Covenant Media, 1998), 138 [2] Richard Barcellos, In Defense of the Decalogue: A Critique of New Covenant Theology (Founders Press, 2001), 19-20 [3] Richard Barcellos, Defense, 20 [4] Richard Barcellos, Defense, 81 [5] Douglas Moo, The Epistle to the Romans: The New International Commentary on the New Testament, (Eerdmans Publishing Company) 149

Niciun comentariu: