pacatul si consecintele lui!

Because of the root of sin which is in us: 1. Sin slaves by producing Compelling desires, desires that compel us, to embrace this or that, think this or that, fell this or that do this or that , 2. Sin is a building of desires factory producing, compelling desires. 3. The desire that sin produces is making anything look more desirable then Jesus. 4. Sin is the power that makes anything in life look more valuable then Jesus which is why we choose those things rather than Jesus.To choose a path who leads to the destructions is not freedom. 5.So don’t choose the path of sin but the path who leads to freedom of wrath which is Jesus. Jesus is the Way, the Path! 6. The definition of a full freedom: You are fully free, completely free when you have the desire, the ability, and the opportunity to do what will make you happy with no regrets forever! 7. If you have the desire, the ability, and the opportunity to do what will make you happy but will destroy you in the end, you are not free! j piper!

miercuri

Un arajament cu totul nou

Un arajament cu totul nou Evrei 8:13 Legământ – hotărâre, jurământ, invoială, contract, etc. Lucrările lui Dzeu cu omul, aranjamentul Său divin cu propriul Său popor. Legăminte: 1. legământul cu Noe (Gen. 8:20-22); 2. legământuzl cu Avram (Gen. 12:1-3); 3. legământul cu Moise (Ex. 19-40); 4. legământul cu David (2 Sam. 7: 5-17); Noul legământ (Ier. 31:31-34; 2 Cor. 3:3-18). Diferenţele majore între Noul Legământ şi Vechiul Legământ (Legământul mozaic sau Legea) I. Un legământ cu totul diferit (Ier. 31:31-34) v. 32 – „nu asemănător cu” – cu totul deosebit – alte metode de acţiune, o abordare cu totul nouă a vieţii. Amestecarea celor două legăminte este sursa celor mai multe probleme spirituale în biserică (ex. Preoţia în BO, practica Sabatului, etc.). vezi Mar. 2:21,22. abordarea a spiritualităţii bazată pe lege – sprijin pe sine, ajutor pe care noi i-l dăm lui Dzeu – furăm din gloria Lui • Legea a fost dată spre gloria lui Dzeu (Ex. 19:5,6) – naţiunile trebuiau să vadă caracterul lui Dzeu • Legea a fost dată pentru binele poporului (Deut. 6:1-3, 28:1). Pentru că în VL nu au fost împlinite multe lucruri, NL trebuia să facă ceva cu păcatele oamenilor şi cu incapacitatea lor spirituală. Isus nu avenit să peticească VL ci El a adus o haină nou nouţă, El nu a venit să susţină vechiul sistem ci să-l înlocuiască. - vinul nou, plin de putere. Amestecul este fatal. Etica Legii nu este înlăturată ci este îmbunătăţită (Mat. 5:21-48). NT nu este nimic mai mult, însă nici mai puţin, decât urmarea supranaturală a vieţii lui Cristos în noi (Ioan 15:1-8; Rom. 8:1-4; Gal. 2:20; Fil. 1:11). Relaţia creştinului cu Legea (Rom. 7:4,6) – moarte, nici o obligaţie faţă de vechiul sistem; eliberare, a opri, a abroga, a anula. Ţinerea Legii ca justificare şi sfinţire a fost abrogată (Rom. 6:14; 7:4,6; Evr. 7:18; 8:13; 10:9; 2 Cor. 3:6; Fapte. 10:9-16; Gal. 3:10, 19-25; 4:21-31). Sună a erezie! Spiritualitatea adevărată, ascultarea de standardele lui Dzeu, este un efect secundar al trăirii sub har. Nimeni nu poate aborda viaţa creştină dintr-o perspectivă a legii combinată cu una bazată pe har. Problema cu VL era firea pământească: „patimile păcatelor lucrau prin lege...”. Interdicţiile stimulează păcatul. Legea nu schimbă ostilitatea noastră ci doar o poate face să crească şi mai mult. Pentru că Legea nu a putut face nimic, am fost eliberaţi din braţele legii şi aduşi în braţele lui Cristos. „ ... ca să fiţi ai Altuia, adică ai celui care a înviat din morţi ...”. viaţa nu mai trebuie trăită după un cod, ci printr-o Persoană (Gal. 2:20) – Suveranul fără egal al Universului şi Iubitul absolut al sufletelor noastre. Căsătoria cu legea – ca şi cum ai trăi cu Perfecţiunea întruchipată (nu greşeşte, nu are zile rele, nu-şi îngăduie patimi sau plăceri, etc.) – problema: aşteaptă aceleaşi lucruri de la tine (pefecţiunea). Îţi reaminteşte tot timpul că eşti un ratat. Îţi dă o listă de responsabilităţi, fără să se ofere să te ajute să le împlineşti. Dacă-l rogi să te ajute el îţi spune să mai încerci. Te acceptă numai dacă reuşeşti. Căsătoria cu Domnul – te asigură de la început că nu vei pierde niciodată acceptarea Lui (Efes. 1:3-6). Va fi neplăcut impresionat când vei păcătui faţă de El, însă aceasta nu-l va face să te respingă („Nici decum n-am să te las, cu nici un chip nu te voi părăsi” Evr. 13:5). Îşi găseţte plăcerea în tine, cântă pentru tine („...Cel Atotputernic te va scăpa, se va bucura de tine cu mare bucurie, va tăcea în dragostea Lui, şi nu va mai putea de veselie pentru tine” Ţef. 3:17). Apreciază mult eforturile tale de a-i face pe plac chiar şi atunci când nu reuşeşti („căci cine dispreţuieşte începuturile slabe? Zah. 4:10). Orice îţi cere El intenţionează să împlinească El Însuşi prin tine (Fil. 4:13). Se asigură că nu duci niciodată lipsă de resursele Sale (Efes. 1:3; 1 Pet. 1:3). Are milă de slăbiciunile tale (Evr. 4:15). Şi te ridică când greşeşti (Ioan 21:15-17). Te iubeşte cu o dragoste nepieritoare (Rom. 8:31-39) şi îţi dă un scop în viaţă care contează pentru veşnicie (Efes. 2:10). Chair dacă îţi cere multe din lucrurile pe care ţi le cerea primul soţ, legea, acum le faci cu mai multă libertate, cu bucurie şi mai bine ca înainte. Harul ne motivează şi ne dă putere mult mai mult decât o face legea. Suntem eliberaţi de lege, nu suntem eliberaţi şi de sub ascultare. Ascultarea este roada ca urmare a căsătoriei noastre cu Cristos (caracterul Gal. 5:22,23; faptele bune Col. 1:10; închinarea Evr. 13:15; dăruirea de bani Rom. 15:28; etc.). Ascultarea este slujirea „în înoirea duhului, iar nu după vechea literă” (2 Cor. 3:6) II. Un legământ radical mai bun (Evr. 7:19,22; 8:6) 1. „legământ mai bun” (Evr. 7:22) 2. se „bazeaqză pe făgăduinţe mai bune” (Evr. 8:6) – se centrează pe Isus Cristos 3. aduce o „nădejde mai bună” (Evr. 7:19) – prezenţa resurselor divine Noul Legământ este un legământ mai bun fiindcă se bazează pe promisiuni mai bune care dau o nădejde mai bună. O nouă lozincă compară Ex. 20:1-7 cu Ier. 31:31-34 şi Ez. 36:25-27 Fiecare dintre Cele Zece Porunci (VL) începe cu cuvintele: „Tu să ...” sau „Tu să nu ...”. în NL cuvintele care se repetă sunt „Eu voi”, „Vă voi”. În VL omul demonstra ce poate face pentru Dzeu; în NL Dzeu demonstrează ce poate face prin om şi pentru el. Un sistem nou Compară Lev. 18:5 cu Gal. 2:20 În VL Dzeu a pus la dispoziţie un cod după care să trăim. În NL Dzeu ne dă o Persoană prin care să trăim (nu mai suntem sub lege ci sub har Rom. 6:14,15). Pascal a scris: „Legea cere ce nu poate da, harul dă tot ce cere.” Nu mai suntem conduşi din exterior de datorii morale, ci suntem constrânşi din interior de dragoste datorită Persoanei care locuieşte în noi. Larry Crabb (Connecting, Relaţii) – trei sisteme de schimbare existentă în comunitatea creştină de astăzi. Modelul Fă ce este bine – modelul moralist, oamenii trebuie îndemnaţi şi provocaţi să facă ce spune biblia. Schimbarea vine când oamenii se pocăiesc (îndepărtarea de rău şi urmărirea cu perseverenţă a binelui). Abordare a sfinţirii conform VL. Modelul Repară ce este greşit. Modelul terapeutic care spune că oamenii nu pot face binele până nu se uită larănile din trecut şi le vindecă. Oamenii se uită înăuntrul lor, se confruntă cu durerea şi descurajarea şi înaintează cu curaj. Model gnostic, înţelegere specială care nu este pusă la dispoziţie de Evanghelie. În ambele sisteme sunt lucruri adevărate, Evanghelia ne cheamă să facem binele şi să reparăm răul. Ambele sisteme neglijează sau tăgăduiesc realităţile spirituale ale NL în viaţa credinciosului. Modelul Ia ce lipseşte. (Dwight Edwards) Căutăm întâlniri noi şi miraculoase cu Dzeu, ca pe o cheie a creşterii spirituale. Modelul Eliberează ce este bun. Datorită NL, în sufletul fiecărui credincios există permanent resurse spirituale, care sunt sursa întregului bine spiritual. Binele pe care vrea Dzeu să-l canalizeze prin noi, a şi fost pus deja în noi. „Cine crede în Mine, din inima lui vor curge râuri de apă vie, cum zice Scriptura” (Ioan7:38). Eliberarea (vor curge) a ceea ce este bun (râuri de apă vie) este esenţa mesajului schimbării din NL, un sistem nou care în loc să ne dea un cod nou de viaţă ne dă în grija unei Singure Persoane în care este viaţa şi prin Care poate fi trăită viaţa aşa cum a fost ea concepută, datorită resurselor pe care doar El le furnizează. Un loc nou Compară Ex. 32:15,16 cu Ier. 31:33 Sub VL poruncile erau impuse omului din exterior (scrise pe table de piatră). În NL poruncile lui Dzeu sunt implantate în noi, scrise în inimile noastre (Ier. 31:3; 2 Cor. 3:3). În momentul naşterii din nou Dzeu ne dă un set de înclinaţii divine, o dorinţă implantată de El de a ne găsi mereu plăcerea în împlinirea voii Sale (Rom. 7:22). Înclinaţiile rele nu sunt înlocuite, ele vor rămânea cu noi până vom ajunge în ceruri. Locul Duhului Sfânt. În VT Duhul lui Dzeu se odihnea peste anumiţi oameni, dar nu era în ei. Era peste ei doar temporar. În NL Duhul Sfânt este acum în fiecare credincios (Ez. 36:27; Gal. 4:6) şi în mod permanent (Efes. 1:13,14). Isus le-a spus ucenicilor că Duhul Sfânt care până atunci fusese „cu” ei va fi în curând „în” ei. Definirea NL: este un aranjament radical diferit şi radical mai bun între Dzeu şi poporul Său. Acest aranjament îi îngăduie lui Dzeu să împlinească în şi prin noi acele lucruri pe care eram incapabili să le împlinim sub VL. Este lozinca lui Dzeu „Eu voi” în comparaţie cu a noastră „Nu pot”.

Niciun comentariu: